Monday, July 27, 2009

SENYUM

mama yang dibelakang suka tersenyum


Orang akan merasa dihargai bila kita SENYUM padanya, sekaligus ia akan memberi tanggapan yang baik kepada diri kita. Lantas .... kenapa kita tidak mulakan ? Mulakan dengan diri kita. SENYUMlah hari ini.
Senyum....senang tak nak senyum? Tak taulah, kdg2 senang kdg2 susah....! Dalam hidup sehari2, kita akan jmpa macam2 jenis orang, ada yg suka senyum, ada pula yg tak suka senyum and ada pula yg mukanya memang sentiasa tersenyum. Hah.., ada pulak org yg memang suka senyum, sbb bila jmpa org dia mesti senyum. Ada pulak yg payah nak senyum, sbb bila kita senyum dia buat tak reti ja..dan2 kita yg senyum ni terus malu, sebab org yg kita senyum tu buat taktau ja.....sedih nya sabaq ja la...."Innallahhama'assobirin" yg bermaksud..ssungguhnya Allah beserta org2 yag sabar..insyaallah. Ni satu jenis org pulak..memang kerjanya senyum 24 jam..ade ka org macam ni? Mesti la ada, tak kan tak dak kot...sebab mama ni memang suka tersenyum, tapi kena ingat juga jangan saja-saja nak semyum dengan kaum ADAM yang kita tidak kenali.
So,kita sume masuk dalam kategori mana?
Suka senyum,suka masam, payah nak senyum, suka senyum sorg2, atau memang muka jenis tersenyum?..Apapun terpulang kepada kita sendiri, kerana kita semua lebih arif tentang siapa kita...
Hah,macam mana? Dah fikir kita semua dalam kategori mana? Tak kisah dalam kelompok manapun..tapi yang penting, kita mesti sentiasa senyum dan belajar senyum. Sebab apa ya perlu senyum? Nak tahu ker tak nak? Senyumkan satu sedekah, dah tu dapat pahala tanpa susah2, just senyum dan maniskan muka ja..senang kan?

senyuman manis (atau terlebih senyum)

Apapun..kita mesti senyum..senyum selalu.....

No comments:

Post a Comment